بازدید 4970
هفتصد و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین

 حملات شدید پهپادی اوکراین به بلگورود/ تشدید کم سابقه تنش میان روسیه و فرانسه

هفتصد و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۲۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹ 08 March 2024

 

بین الملل تابناک: هفتصد و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

آمادگی ترکیه برای میزبانی مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۳:۴۳

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی از آمادگی این کشور برای میزبانی مذاکرات صلح میان مسکو و کی‌یف خبر داد.

 اردوغان روز جمعه با تاکید بر هم‌بستگی ترکیه با اوکراین گفت این کشور به دنبال مذاکره برای پایان یافتن صلح‌آمیز جنگ روسیه و اوکراین است.

وی همچنین عنوان کرد که ترکیه قویاً از روند بازسازی در اوکراین حمایت می‌کند.

زلنسکی نیز از حمایت‌های آنکارا از کی‌یف قدردانی کرد و گفت: هر دو کشور، منطقه و سیستم غذایی جهانی نیازمند امنیت بی‌قید و شرط در دریای سیاه است. ما می‌توانیم با همکاری با یکدیگر به این مهم دست یابیم.

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه تمایل کی‌یف مبنی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه با صنایع دفاعی ترکیه را ابراز کرد.

زلنسکی در بخشی دیگری از سخنان خود گفت که به کمک ترکیه برای آزادی اسرای جنگی اوکراین نیازمند است.

سفارت آمریکا درباره وقوع یک حمله تروریستی احتمالی در روسیه هشدار داد
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۲:۲۷

سفارت آمریکا در روسیه با صدور یک پیام هشدار برای شهروندان آمریکایی، مدعی شد گزارش‌ها حاکی از برنامه‌ریزی افراطگران برای دست زدن به حملاتی قریب‌الوقوع در روسیه بوده و از این شهروندان خواست از نزدیک شدن به اجتماعات بزرگ در شهر مسکو اجتناب کنند.

 سفارت آمریکا روسیه که مکررا از همه شهروندان آمریکایی خواستار ترک فوری خاک روسیه شده، در این پیام هشدارآمیز جزئیات بیشتری درباره ماهیت تهدید مطرح نکرد اما خواستار اجتناب از تجمعات و هوشیاری نسبت به محیط پیرامون شد.

به گزارش رویترز، این سفارتخانه در پیامی که در وبسایتش منتشر کرد، نوشت: «این سفارتخانه در حال رصد گزارش‌ها درباره برنامه‌های قریب‌الوقوع افراطگران برای هدف قرار دادن تجمعات بزرگ در مسکو، از جمله کنسرت‌ها است و باید به شهروندان آمریکایی توصیه کرد در ۴۸ ساعت آینده از نزدیک شدن به تجمعات بزرگ خودداری کنند.»

مدودف: مسکو در قبال پاریس دیگر خط قرمز ندارد
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۱:۰۳

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز جمعه اعلام کرد که مسکو دیگر در قبال پاریس هیچ گونه خط قرمزی ندارد.

به گزارش نیوزویک، مدودف این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که پاریس در مسئله حمایت از اوکراین هیچ گونه خط قرمزی ندارد.

مدودف این اظهارات را در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است.

مدودف در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مکرون می گوید فرانسه در خصوص مسئله حمایت از کی یف، دیگر هیچ گونه حد و مرز و خطوط قرمزی ندارد. این اظهارات مکرون به این معناست که روسیه دیگر هیچ خط قرمزی در مورد فرانسه ندارد.

براساس این گزارش، نایب رئیس شورای امنیت روسیه همچنین عبارت «همه چیز در خصوص دشمن مباح است» را نیز به زبان لاتین در حساب کاربری خود قرار داد.

متحد پوتین: تسلیم شدن اوکراین تنها راه پایان جنگ است
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۱:۰۱

الکساندر دوگین، فیلسوف و نظریه‌پرداز برجسته روسی به العربیه انگلیسی گفت که تسلیم اراضی اوکراین و توقف ارائه تسلیحات به این کشور «تنها راه» پایان جنگ روسیه است.

دوگین که یکی از متحدین اصلی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه محسوب می‌شود، عنوان کرد که «بی‌مسئولیتی سیاست‌مداران غربی» باعث و بانی میزان بالای تهدیدات هسته‌ای در طرفین درحال جنگ و همسایگان‌شان است.

وی عنوان کرد که «جنگ هسته‌ای تاکنون هیچ‌گاه از این به ما نزدیک‌تر نبوده است» چراکه «ایدئولوژی حاکم در غرب - که جهانی شدن و لیبرالیسم است -  هیچ دیدگاه مخالفی را نمی‌پذیرد.»

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در ژوئن ۲۰۲۳ پیش از ارسال جت‌های F-۱۶ به اوکراین هشدار داده بود که ارائه جت‌هایی که توانایی حمل تسلیحات هسته‌ای داشته باشند، باعث تشدید جنگ خواهد شد.

دوگین در این رابطه توضیح داد: هشدار لاوروف به این دلیل بود که ما نمی‌دانیم آیا این جنگنده‌ها که توانایی حمل کلاهک هسته‌ای را دارند حامل این سلاح‌ها هم هستند یا نه. این اقدامات ممکن است باعث شود که روسیه در برخی مسائل از راهبرد تسلیحات هسته‌ای در اوکراین یا لهستان استفاده کند.

وی تصریح کرد که هیچ راهی برای تشخیص اینکه جت‌های F-۱۶ درحال حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند یا نه وجود ندارد و این مسکو را برای استفاده سریع‌تر از «دکمه قرمز» تحت فشار قرار می‌دهد.

آلمان: رویکرد برلین در جنگ اوکراین تغییر نمی‌کند
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۱:۰۰

وزیر دفاع آلمان تأکید کرد که رویکرد تاکنونی این کشور در جنگ اوکراین تغییر نمی‌کند و برلین موشک‌های دوربرد در اختیار ارتش اوکراین قرار نخواهد داد.

به گزارش رویترز، «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان امروز جمعه اعلام کرد که تحویل موشک‌های دوربرد به اوکراین، درگیری در این کشور را حل نمی‌کند و برلین قصد عبور از این خط قرمز را ندارد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت که موشک های دوربرد برای درگیری اوکراین تعیین کننده نخواهند بود، برلین قصد تغییر رویه مبنی بر عدم ورود به جنگ را ندارد.

«زلنسکی» وارد ترکیه شد
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۰:۵۹

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که هواپیمای حامل رییس‌جمهور اوکراین دقایقی پیش وارد فرودگاه شهر استانبول شده ا ست.

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین دقایقی پیش برای دیدار با رجب طیب اردوغان وارد فرودگاه آتاتورکِ شهر استانبول شد.

رستم عمرُف، وزیر دفاع اوکراین نیز در این سفر زلنسکی را همراهی می‌کند.

طبق برنامه‌های منتشر شده از طرف ریاست جمهوری ترکیه، سران اوکراین و ترکیه عصر امروز جمعه در کاخ دولما باغچه استانبول دیدار و پس از آن نشست مطبوعاتی برگزار می‌کنند.

آن‌گونه که دفتر زلنسکی اعلام کرده که روسای جمهوری اوکراین و ترکیه درباره «پیشنهاد کی‌یف برای پایان‌دادن به درگیری و همچنین امنیت ناوبری دریای سیاه، ثبات جهانی غذا و آزادی زندانیان اوکراینی و زندانیان سیاسی که توسط دولت روسیه نگهداری می شوند» بحث خواهند کرد.

زاخارووا: ما همیشه دشمن «اروپای نازی» خواهیم بود
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ - ۲۰:۵۶

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به اظهار نظر «تحریک آمیز» اخیر نخست وزیر یونان که مسکو را دشمن اروپا خواند، واکنش نشان داد.

 «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشور او همیشه دشمن نازیسم در اروپا باقی خواهد ماند و «نخست وزیر یونان وقتی روسیه را دشمن اروپا می‌خواند دارد به جنبش مقاومتی که یونان برای مبارزه با نازی‌ها داشته خیانت می‌کند.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» زاخارووا در پستی در کانال تلگرامی خود نوشت: من در زمان رفتن به مدرسه در دوران شوروی آثار «میکیس تئودوراکیس» (آهنگساز و کنشگر سیاسی کمونیست یونانی) را در هر یک از کلاس‌های معمول موسیقی مدرسه مطالعه کرده‌ام. من هم موسیقی او و هم سرنوشت او را می‌شناسم. او هم همچنین دشمن اروپا، در واقع دشمن اروپای نازی بود.

او از «کریاکوس میتسوتاکیس»، نخست وزیر یونان خواست به خاطره جنبش مقاومت ضد نازی یونان خیانت نکند.

زاخارووا خاطرنشان کرد مسکو نه یونان و نه هیچ کشور دیگری را مرعوب نمی‌سازد اما روسیه مظاهر نازیسم در اروپا را تحمل نخواهد کرد.

پیشتر نخست وزیر یونان در جریان کنفرانس حزب مردم اروپا از روسیه به عنوان «دشمن» اروپا یاد کرده و قول ادامه حمایت از اوکراین را داد.

میتسوتاکیس گفت: «ما در این ساعت تاریک اروپا عزم خود را برای حمایت از اوکراین با یک جبهه متحد نشان داده‌ایم. این چیزی است که دشمنان ما شاید انتظارش را نداشتند. شما ما را مرعوب نخواهید کرد. ما به حمایت از اوکراین تا هر زمان که لازم باشد ادامه خواهیم داد.»

زاخارووا با اشاره به این که زمانی اروپا در دوران «رایش سوم» وضعیت متفاوتی داشت، گفت: «ما همیشه برای یک چنین اروپایی که نازی باشد دشمن خواهیم بود.»

 حملات شدید پهپادی اوکراین به بلگورود 

مقام‌های محلی منطقه بلگورود اعلام کردند که در پی حمله پهپادی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی این منطقه ۲ نفر کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

به گزارش ریانووستی، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود امروز جمعه اعلام کرد که در پی حمله پهپادی ارتش اوکراین به روستای «روژدستونکا» دو غیرنظامی کشته شدند و یک نفر نیز به‌شدت زخمی شد.

وزارت دفاع روسیه امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی ارتش این کشور ۳ پهپاد اوکراینی را در آسمان منطقه بلگورود و یک پهپاد دیگر را بر فراز منطقه کورسک رهگیری و منهدم کردند.

ساعاتی پیش وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافندی این کشور بامداد امروز ۴ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در آسمان شهر ولگاگراد در جنوب‌غربی روسیه رهگیری و منهدم کردند.

همچنین سفارت آمریکا در مسکو ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای به شهروندان این کشور در روسیه هشدار داد که طی ۴۸ ساعت آینده از ورود به مراکز پرجمعیت و جمع‌شدن‌های غیرضروری خودداری کنند، زیرا «افراط‌گرایان» در حال برنامه‌ریزی برای انجام حمله‌هایی در شهر مسکو هستند.

در بیانیه سفارت آمریکا که در وب‌سایت این سفارت قرار گرفته آمده است که «سفارت در حال رصد گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد افراط‌گرایان برنامه‌های قریب‌الوقوعی برای هدف قرار دادن تجمعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها دارند و باید به شهروندان آمریکایی توصیه شود که از حضور در تجمعات بزرگ در ۴۸ ساعت آینده خودداری کنند.»

این بیانیه بدون اشاره به جزییات بیشتر از آمریکایی‌های حاضر در روسیه درخواست کرده که هوشیار باشند و «به رسانه‌های محلی برای به‌روزرسانی‌ها مراجعه کنند». مقامات روسیه تاکنون درباره این اطلاعیه سفارت آمریکا اظهار نظری نکرده‌اند.

مقام اوکراینی: چین و کی یف درباره صلح و کمک تسلیحاتی کره شمالی به روسیه گفت‌وگو کردند

مقام‌های ارشد اوکراینی و چینی درباره طرح صلح و حمایت تسلیحاتی ادعایی کره شمالی از روسیه رایزنی کردند.

 آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پنجشنبه شب در تلگرام نوشت که تیم مذاکرات کشورش گزارشی از تحولات میدانی جنگ و طرح صلح پیشنهادی کی‌یف را به «لی هویی» نماینده چین در امور اوراسیا ارائه کرد.

یرماک افزود که طرف اوکراینی «درباره برقراری صلح عادلانه برای اوکراین، احیای حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور بر اساس فرمول صلح اوکراین با لی گفت‌وگو کرد.»

به گفته یرماک، طرف اوکراینی همچنین نمونه‌هایی با بقایای موشک‌ها و تسلیحات سرنگون‌شده ساخت کره شمالی که پیونگ یانگ به روسیه داده بود، به هیات چینی نشان داد.

اوکراین همچنین در مورد کمک چین برای بازگرداندن کودکان اوکراینی از روسیه و نقض حقوق اسرای جنگ توسط مسکو گفت‌وگو کرد.

لی هویی هفته گذشته در سفر به اروپا به مسکو رفت و با معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد. وی در این سفر گفت که رایزنی درباره طرح صلح اوکراین بدون حضور مسکو، غیرممکن است.

زلنسکی بر اساس طرحی که ارائه کرده، خواستار خروج نیروهای روسیه، بازگشت به مرزهای ۱۹۹۱ و مسئولیت‌پذیر کردن روسیه در قبال اقداماتش شده است.

اوکراین و سوئیس در تلاش هستند تا نشستی در این باره برگزار کنند. کی‌یف تلاش می‌کند روابط خوبی با پکن برقرار کرده و چین را نیز به این جلسه دعوت کند اما روسیه دعوت نشده است.

کرملین: مکرون فرانسه را بیش از پیش به جنگ اوکراین می‌کشاند

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گفت که امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه بیش از پیش کشورش را به جنگ در اوکراین می‌کشاند.

 پسکوف پنجشنبه اظهار کرد: مکرون معتقد است که رویکردش می‌تواند شکستی راهبردی بر کشور ما تحمیل کند. او همچنان سطح درگیری مستقیم فرانسه در این جنگ را افزایش می‌دهد. از دیدگاه ما، این مساله به هیچ وجه با منافع مردم فرانسه همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه مقام‌های فرانسوی در روزهای اخیر اظهارات متناقضی داشته‌اند، افزود: از یک طرف، مکرون موضوع احتمال اعزام نیروهای خارجی به اوکراین را مطرح می‌کند و از سوی دیگر، وزیر خارجه فرانسه احتمال اعزام چنین نیروهایی را رد می‌کند. در فرانسه و در سطح اروپا گفت‌وگوهای زیادی در این باره جریان دارد.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته پس از میزبانی نشستی که با حضور سران و مقام‌های بلندپایه ۲۰ کشور در پاریس برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد.

وی افزود، اما «هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.»

رئیس جمهوری فرانسه سه‌شنبه نیز از کشورهای اروپایی به عنوان متحدان کی‌یف خواست که نسبت به موضوع جنگ اوکراین بزدلانه عمل نکنند.

از سوی دیگر، استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه گفت: در مورد احتمال حمایت طولانی‌مدت ما از اوکراین تردید وجود دارد.

وی همچنین درباره ادامه حمایت آمریکا از اوکراین اظهار کرد: ابهام در مورد انتخابات آمریکا این سوال را ایجاد می‌کند که آیا بعد از آن واشنگتن با ما خواهد بود یا خیر.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۱
در پی تشدید تنش میان روسیه و فرانسه، آی پی کانادا سفیر روسیه را احضار و مراتب ناخشنودی خود را ابراز کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
بایدن خواب الو هست ولی پیر سیاسته و می دونه که همه این بازیها دست پخت پوتین هست و مثل کوه در برابر پوتینی ها ایستاده
تشدید کم سابقه تنش میان روسیه و آی پی کانادا
آن روزی که دیکتاتور کرملین با توهم و تکبر ارتشش را به اوکراین فرستاد تصور می کرد که یک هفته ای دولت دموکراتیک و استقلال اوکراین را سرنگون خواهد کرد و همسایه کوچکترش را به امپراتوری روسیه الحاق خواهد کرد. حالا پس از 2 سال، می بینیم که در بر پاشنه دیگری می گردد و این تأسیسات نظامی و زیرساختی در عمق خاک روسیه هستند که توسط پهپادهای اوکراینی منهدم می شوند. البته بنگاه های دروغ پراکنی روسیه مثل همیشه ادعا می کنند که فقط چند کودکستان و بیمارستان و مراکز خیریه و مددکاری هدف قرار گرفته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
همین که جنگ ۳ روزه ۳ سال طول کشید مشخص میکنه داستان چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
قصد پوتین تصرف اکراین نبود قصدش استانهای بود که در مسیر کریمه قرار داره که همبن کارم انجام داده مابقی مقابله با ضد حمله های اکراین با کمک کل غرب بوده که شکست خورده
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ارتش نئونازی های اروپا دوباره شکست خواهد. خورد
در حالی که امروز مردم روسیه از سر دلخوشی نشستن رکورد پخت بزرگترین کیک توت فرنگی رو زدن ، مردم اوکراین آب و برق ندارن و میلیونها نفرشون آواره شده و 20 درصد خاک کشورشون از دست رفته و تمام زیر ساخت ها نابود شده

تحلیل مغز غربگدای آی پی کانادا و باقیشون :
پوتینی ها شکست سنگینی خوردند روسیه و پوتین در حال نابودن شدن هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
در کیف آب و برق که هیچی اینترنتشم خیلی بهتر از اونیه که تو استفاده میکنی. آرزوی نابودی اوکراین در حد آرزو میمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
بیچاره به مردم اکراین که باید قربانی سیاستای آمریکا بشن
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
ناشناس 1:17
تحلیل جالبی داشتی
واقعا ما جنگ زده هستیم یا اکراین؟
«زلنسکی» وارد ترکیه شد.

همزمان آی پی کانادا نیز جهت رایزنی ها با اولین پرواز عازم ترکیه شد اما دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد زمانی که آی پی کانادا وارد ترکیه شد دیگر زلنسکی از ترکیه خارج شده و به اوکراین داخل شده بود بنابراین مقام کانادایی ناچار شد از ترکیه خارج شود.
متحد پوتین: تسلیم شدن اوکراین تنها راه پایان جنگ است

لطفا جدیدترین جوابیه و بیانات آی پی کانادا متحد زلنسکی را زودتر منتشر کنید تا ما در جریان امور قرار بگیریم.
ناپلئون بناپارت یک‌بار مسکو را تسخیر و به اتیش کشید روسها ترس دارند هنوز از فرانسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۹
اون موقع ناپلئون رهبر فرانسه بود امروز یه عده دلقک فرانسه رو میگردونن عزیزم
پوتین لعمتی
روسهای بدبخت
ترامپ هم که بیاید به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. اکنون چون نزدیک انتخابات است جمهوریخواهان در کمک مالی به اوکراین سنگ اندازی می کنند تا با سخت شدن شرایط جنگ ، موقعیت دموکرات ها متزلزل شود.
اروپا برده صهیونیسم جهانی است و از خود اختیاری ندارد.
فقط کافی است یک سرچ ساده در اینترنت بکنید و آمار تلفات ویرانی های اوکراین آوارگی مردم آن را ببینید اوکراین قبل از آغاز این جنگ یکی از بهترین مقصد های گردشگری ایران بود کلی ایرانی در اوکراین تحصیل کردند و همین طور تجارت کردند ولی آقای پوتین و اون بایدن مریض اوکراین را نابود و همین طور به اقتصاد کشور ما ضربه زدن پس با گفتن زلنسکی نابود باد و پوتینی بازی هاتون صورت مسأله را پاک نکنید
اوکراین برای روسیه دقیقا مانند افغانستان برای شوروی است پایان این جنگ با خروج روسیه و اضمحلال و فروپاشی آن همراه خواهد شد نه چیز دیگری .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار